marți, 13 ianuarie 2009

Condamnată la avoir şi etre

De ani de zile, mai mulţi de zece, duc cu mine complexul limbii franceze. La şcoală am studiat limba rusă şi limba engleză. Cum îmi place mie să spun, mai în gluma sau mai în serios, nu mi-a folosit la nimic! :)

De pe vremea când "se băga" ceva la Obor şi profesoara de rusă fugea repede ca să prindă şi ea, aţi ghicit -era înainte de 1989, şi rămâneam în clasă la grupa de franceză, ei bine, de atunci râvnesc la limba franceză. Şi ce frumos graseia dirigul! Ce melodios răspundeau colegii mei în franceză! Se auzeau nişte ritmuri, nişte cadenţe, atmosfera era specială, de mister complice (poate pentru că eu nu înţelegeam nimic) şi lucruri magice se întâmplau acolo. Am rămas intrusă până la final.

Anii au trecut şi, studentă fiind, mi-am luat meditatoare la franceza, dar m-am împrietenit cu meditatoarea şi orele noastre s-au transformat în interminabile poveşti despre viaţă şi noi. A trebuit să renunţăm repede la parodia asta şi eu m-am oprit la avoir şi etre.

Acum un an am pus piciorul în prag şi mi-am spus că trebuie să învăţ limba asta până la urmă. Prea multe umilitoare mişcări din umeri, a neputinţă, s-au făcut, prea multe tăceri, din neştiinţă, s-au aşternut, prea multe cărţi cu accesul oprit, prea multe melodii cu versuri surde...Prea mult!

Mi-am angajat ca meditatoare o tânără asistent universitar de la franceză. Şi ea graseia dumnezeieşte dar la ora cu mine venea oftând. Nu o trăgea aţa să o ia de la capăt cu mine şi cu nimeni altcineva, cred eu. A trebuit să ne luăm la revedere prieteneşte şi eu am rămas iar la avoir şi etre, fir-ar să fie ele de verbe.

La sfârşitul lui 2008 mi-am spus că e timpul să pun complexele în cui şi să dezleg odată misterul ăsta francez. Acum am o nouă meditatoare. E tânără, frumoasă în distincţia ei franţuzită, răbdătoare ca o călugăriţă, deşteaptă foc şi cu harul divin al predării. Am trecut, în sfârşit, de avoir şi etre. Am ajuns la indicativul prezent al verbelor de grupa 1.

Nu am învăţat încă limba franceză dar povestea continuă. Cred că am scăpat de blestem!

7 comentarii:

  1. Nu zice Hop !! O fi sin asta un om normal, cu sentimente sii,,.. deschisa la suflet !!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu "mere" Gustav pentru ca am decis sa moderez toate comentariile inainte de a fi postate.
    Nu accept sa fiu injurata la mine acasa.

    Da, nu zic hop.

    RăspundețiȘtergere
  3. et ..puis..finalement..le russe...:)...

    RăspundețiȘtergere
  4. Ana, intr-o zi o sa-ti raspund in cea mai perfecta franceza. Pana atunci....:)

    RăspundețiȘtergere
  5. da bine esti cam aiurea papa

    RăspundețiȘtergere
  6. Buna ziua ,

    Am ajuns pe site-ul dumneavoastra cautand franceza pe google si m-am gandit sa va scriu sa va rog ceva daca este posibil.
    Sunt la inceput cu un site www.francez.ro . Am incercat sa fac un site util pentru toata lumea , cu dictionare si
    tot felul de chestii legate de limba franceza si Franta.
    Cum abia am inceput , mi-e greu si ma chinui sa-l promovez .Intrebarea mea este daca ma puteti ajuta ,
    adaugandu-mi site-ul la blogroll sau oriunde pe site-ul dumneavoastra . M-ar ajuta enorm un link la dumneavoastra .
    Daca va place site-ul meu si considerati ca merita va raman recunoscator.

    Va multumesc,
    Cu stima,
    Tudor
    Dictionar Francez - www.francez.ro

    RăspundețiȘtergere