joi, 3 septembrie 2009

Miroase a toamnă

Gata cu huzureala, gata cu visarea! De acum, dacă stau mai mult la serviciu e deja noapte. Dacă plec mai devreme la serviciu e încă noapte.


De acum o ţinem tot aşa din noapte către noapte.

Pleacă păsările călătoare şi se întorc şcolarii. Oraşul e invadat.

Iar nu încap în tramvai şi în metrou şi trebuie să exersez statul în poante, să-mi ţin respiraţia cât mai mult cu putinţă, să înghit în sec ori de câte ori îmi vine să spun vreo două vânzătorilor de nimicuri ce ne înghiontesc ca să-şi plimbe marfa în sus şi în jos prin tramvai sfidând evidenţa, să mă imunizez la manele sau sau la rockăiala ce-mi izbeşte timpanul din zeci şi zeci de ipode-uri sau telefoane cântăcioase....


Nervi de toamnă- George Bacovia

E toamnă, e foşnet, e somn...
Copacii, pe stradă, oftează;
E tuse, e plânset, e gol...
Şi-i frig, şi burează.

Amanţii, mai bolnavi, mai trişti,
Pe drumuri fac gesturi ciudate -
Iar frunze, de veşnicul somn,
Cad grele, udate.

Eu stau, şi mă duc, şi mă-ntorc,
Şi-amanţii profund mă-ntristează -
Îmi vine să râd fără sens,
Şi-i frig, şi burează.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu