sâmbătă, 23 ianuarie 2010

Omagiu lampii pentru carte


“Carte frumoasa cinste cui te-a scris”, asa imi rasuna in cap un vers al lui Arghezi. Cartea e si mai frumoasa cand poti s-o citesti la orice ora si in orice conditii fara sa-i deranjezi pe ceilalti. De aceea, s-a inventat lampa pentru carte.

Dar cine nu a citit la lumanare, la lanterna sub plapuma, cine nu era sa dea foc apartamentului punand bluze de trening pe becul de la lustra ca sa faca lumina difuza, ascunzand lecturile la ore bizare din noapte, cine nu s-a perpelit pe trasee lungi cu bus-ul, in intuneric, cine nu a trebuit sa imparta camere de motel in calatorii, nu stie ce inventie minunata este lampa pentru carte, pe care astazi o tratam ca pe un obiect obisnuit.

Eu m-am intalnit cu lampa pentru carte pentru prima data in 2007, in SUA. Erau de toate culorile, cu fel de fel de accesorii pentru baieti sau fete, lampi sobre, lampi feminine... Mai apoi am regasit-o la Praga, la Varsovia. Am cumparat lampi pentru prieteni, pentru nepotica mea, pentru mine, pentru cei ce iubesc sa citeasca dar si pentru cei ce au nevoie de imbolduri suplimentare ca sa citeasca.

Si mai stiti ceva? Lampa pentru carte o folosesc noaptea cand imi verific puiul daca mai respira, daca e invelit sau a cazut din pat, o folosesc sa-mi fac unghiile in miez de noapte cand toti ai casei dorm, sa-mi gasesc cararile in intuneric...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu